Puszysty, zdrowy, łatwy do zrobienia omlet

lipca 19, 2017



Dzień dobry! Dzisiaj pierwszy raz zrobiłam omleta. Nigdy jakoś szczególnie nie przepadałam za tym daniem, wolałam naleśniki, jednakże dzisiejszy mnie zachwycił i będę go robić zdecydowanie częściej. 


Składniki:
*2 jajka
*0,5 jogurtu naturalnego
*Wybrane owoce
*Łyżeczka kakao
*Łyżeczka masła
*Trzy łyżeczki płatków owsianych (polecam górskie)/otrębów 
*Łyżeczka nasion chia (opcjonalnie)
Sposób przygotowania:
Poprzednio oddzielone białka ubijamy na pianę. Zalewamy płatki/otręby odrobiną wrzącej wody tak, aby delikatnie zmiękły. Następnie dodajemy żółtka, kakao oraz płatki owsiane/otręby i ubijamy tak, żeby powstała jednolita konsystencja. Wylewamy masę na patelnię z rozpuszczonym masłem, co jakiś czas sprawdzamy, czy omlet nadaje się do przewrócenia na drugą stronę. Kiedy stwierdzimy, że omlet jest gotowy, wykładamy go na talerz. Polewamy jogurtem, opcjonalnie posypujemy nasionami chia i dodajemy wybrane owoce.

Smacznego! 


Adios, 
Angelika



Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.